23 mai Ziua Porților Deschise la Colegiul Agricol „Traian Săvulescu”
Marţi, 21 mai 2019, între orele 9-13, s-a desfăşurat la noi, Colegiul Agricol „Traian Săvulescu” din Tîrgu Mureş, „Ziua porţilor deschise”.
La eveniment au participat elevi din clasele a VII-a şi a VIII-a de la Şcoala Generală Nazna/Şcoala Gimnazială Sâncraiu De Mureş, Şcoala generală „Emil Drăgan”, Ungheni, Şcoala Gimnazială Band şi Şcoala Gimnazială „Alexandru Ioan Cuza”, Tg. Mureş, însoţiţi de profesorii lor şi au luat parte activ la cele şapte ateliere de lucru, alături de liceenii noştri.
La catedra de Agricultură-Horticultură, s-au prezentat şi demonstrat o serie de lucrări de plantare şi îngrijire aplicate speciilor floricole. În acest sens s-au realizat următoarele lucrări premergătoare acestui scop:
- Mobilizarea (afânarea) solului
- Fertilizarea solului
- Marcarea locului pe care îl va ocupa fiecare răsad de-a lungul bordurilor şi rabatelor de flori
- Plantarea răsadurilor de Tagetes patulla (crăiţe) şi Salvia splendens (salvie)
- Udarea răsadurilor.
Materialul pentru plantat a fost obţinut în serele aparţinând şcolii noastre şi, tot în cadrul acestei catedre, elevii au realizat lucrări de laborator, dar au văzut şi o expoziţie de răsaduri.
Sub titlul „Cum să îngrijim un animal de companie?”, musafirii noştri au intrat în contact direct cu câteva animale de comppanie, având ocazia nu numai să le mângâie, dar şi să pună întrebări despre îngrijirea lor, unui medic veterinar cu vastă experienţă în domeniu, dr. Iustin Moldovan, care a sprijinit Colegiul în acest demers.
La „Standuri ale firmelor de exerciţiu”, elevi din clasele a IX-a şi a XI-a Tehnician în activităţi economice şi-au dezvoltat propriile idei de afaceri în domeniul agricol şi le-au prezentat colegilor mai mici, care au asistat la această activitate.
Suntem convinşi că cea mai plăcută (gustoasă) activitate s-a derulat în laboratorul de industrie alimentară, unde a avut loc un „Atelier de patiserie cu degustare de produse agro-alimentare”. Aici s-au copt şi degustat prăjituri şi produse de patiserie, sub atenta îndrumare a profesorilor de specialitate.
Chiar dacă pe tot parcursul zilei a plouat, în Colegiu a fost o atmosferă caldă, veselă şi animată, elevii încheindu-şi activitatea cu un concurs Kahoot, în care au dovedit că au fost atenţi la ateliere, răspunzând corect la întrebări şi câştigând mape şi tricouri.
În paralel, tot în cadrul acestui eveniment a avut loc de la ora 11, o masă rotundă pe tema „Oportunităţi de colaborare între actorii din domeniul agricol”, la care au participat prof. Macarie Ioan, Inspector Şcolar General şi prof. Pop Laura, Inspector şcolar pentru învăţământ tehnic şi profesional, din partea ISJ Mureş. De la Liceul tehnologic „Ioan Bojor” din Reghin, a fost prezentă d-na Director Lupescu Alexandrina. Direcţia Pentru Agricultură Mureş a fost reprezentată de dl. preşedinte, Ioan Rus, Agenţia de Plăţi şi Intervenţie pentru Agricultură a fost prezentă prin Dl. Săvâşcă Ovidiu, Consiliul Judeţean Mureş l-a avut ca reprezentant pe dl. Matei Dumitru, fost director al instituţiei timp de foarte mulţi ani, iar Universitatea Cultural Ştiinţifică a fost reprezentată de d-na Lăcrămioara Gergely, inspector de specialitate. Am avut şi doi reprezentanţi de la firma SC Ipso SRL, pe dnii. Dudas Richard şi Pascu Vasile, dar şi pe Ionuţ Cernea, fost elev al Colegiului, care a dezvoltat afaceri în domeniul agricol, el fiind medic veterinar. Totodată, din partea finanţatorului, a fost prezentă la întâlnire Anca Odobleja, care a prezentat perspectiva Civitas şi principalele motive pentru care dezvoltarea învăţământului agricol este o necesitate în România. Opiniile ei au fost întărite şi de conducerea Colegiului, de dl. director, Prof. ing. Socol Viorel şi de d-na dir. adj. Prof. ec. dr. Cozma Matei Diana. Evenimentul a fost moderat de managerul de proiect, prof. Veronica Ciuchină, iar atmosfera dominantă a fost una caldă, în care fiecare participant şi-a expus punctul de vedere, căutând împreună soluţii pentru sustenabilitatea învăţământului agricol în România.
A fost un eveniment de anvergură, care nu s-ar fi putut realiza fără o bună colaborare între echipa de proiect, profesorii de specialitate şi elevii voluntari, implicaţi la fiecare pas. Mulţumim tuturor şi sperăm că a fost o experienţă din care fiecare am avut de învăţat.